mandag 10. mai 2010

Læreren som klasseleder

Skal jeg bli en dyktig klasseleder, er det mye jeg må sette meg inn i.
Kompetansemålene jeg blir målt opp mot i dette studiet i forhold til dette området er:

  1. Jeg skal kunne analysere læreplaner og organisere skoledagen i tråd med målene i det gjeldende læreplanverket (egne mål).
  2. Jeg skal kunne begrunne og reflektere over egne valg i lys av erfaring, kunnskap om pedagogisk teori og yrkesetikk (egne mål).
  3. Jeg skal kunne motivere og legge til rette for den enkeltes læring (egne mål), viktige forutsetninger er
    • å kunne analysere forutsetninger og behov hos barn og unge
    • å velge ut og gi begrunnelser for læringsinnhold, arbeidsmåter og læremidler (se her)
    • å tilpasse vurderingsformene til innhold og arbeidsmåter
  4. Jeg skal kunne lede elevenes arbeidsfellesskap gjennom kunnskaper og ferdigheter i klasseledelse (egne mål).


Under de fleste målene, har jeg også satt opp mål som jeg har for meg selv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar